خاصیت ضرب
درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش آمدید
آرشيو وبلاگ
پيوندها
  • عنوان لینک
  • ردیاب جی پی اس ماشین
  • ارم زوتی z300
  • جلو پنجره زوتی

  • تبادل لینک هوشمند
    برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان ریاضیات ابتدایی و آدرس riyazi-ebtedaei.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان


ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 6
بازدید دیروز : 7
بازدید هفته : 51
بازدید ماه : 19
بازدید کل : 55879
تعداد مطالب : 23
تعداد نظرات : 5
تعداد آنلاین : 1

>

ریاضیات ابتدایی




 هدف کلی: آشنایی شاگردان با خاصیت جابجایی در ضرب

اهداف جزئی: انتظار می رود دانش آموزان بعد از تدریس این درس بدانند که:

1- اگر جای دو عدد در ضرب عوض شود تغییری در حاصل ضرب به وجود نمی آید.

اهداف رفتاری: انتظار می رود بعد از پایان این درس دانش آموزان بتوانند:

1- با جابجایی عامل های ضرب حاصل ضرب اعداد را بدست آورند.

ایجاد انگیزه: با استفاده از ابزار

وسایل لازم: 15 مهره برای هر گروه. بعد از آماده شدن وسایل و شرایط کلاسی فعالیت های زیر جهت تدریس مفهوم مورد نظر انجام می پذیرد.

نحوه تدریس:

معلم: بچه ها این جلسه می خواهیم درباره ی ضرب اعداد اطلاعات جدیدی بدست آوریم. برای همین منظور می خواهم که در گروه های دو نفری قرار بگیرید و مهره های هر گروه را از من دریافت کنید.

شاگردان: گروه های دو نفری را تشکیل می دهند و تعداد 15 مهره از معلم دریافت می کنند.

معلم: بچه ها حالا مهره های خودتان را در سه ردیف پنجم تایی قرار دهید. (کنترل)

شاگردان: دستور کار را انجام می دهند.

معلم: بچه ها من هم در تخته سیاه 15 مهره را در سه ردیف پنج تایی می کشم.

دقت کنید (اشاره به ردیف) مهره ها اگر به این شکل قرار گیرند «ردیف» گفته می شود.

اگر مهره ها را این شکلی (اشاره به ستون) در نظر بگیریم «ستون» می گویند. حالا بچه ها بگویید چند ردیف داریم؟

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ردیف

ستون

شاگردان: سه ردیف

معلم: چند ستون داریم؟

شاگردان: پنج ستون

معلم: بچه ها حالا مهره های خودتان را از طرف ردیف در نظر بگیرید و برای آن یک ضرب بنویسید.

شاگردان: بعد از مشورت با یکدیگر می نویسند 15= 5×3

معلم: نوشتید؟ حالا ضرب خودتان را بخوانید.

شاگردان: بله، 5×3

معلم: حالا با در نظر گرفتن ستون، برای مهره های خودتان یک ضرب بنویسید.

شاگردان: بعد از مشورت با یکدیگر می نویسند. 15= 3×5

معلم: بچه ها به من بگوید که با اینکه شما دو ضرب نوشتید

آیا تعداد مهره های شما تغییر کردند؟

شاگردان: خیر

معلم: پس مشورت کنید و بگویید از عمل خود نتیجه ای می گیرید؟

شاگردان: بعد از مشورت باید بگویند حاصل هر دو ضرب می شود «15»

معلم: درست گفتید. غیر از آن چه نتیجه دیگری می گیرید؟ (هدایت شاگردان)

شاگردان: بعد از مشورت باید کشف کنند که به جای 5×3 ضرب 3×5 را نوشت چون حاصل هر دو برابر با «15» می باشد.

معلم: با آوردن مثال های متعدد خاصیت جابجایی را توضیح می دهد و به تثبیت یادگیری کمک می کند.

ارزشیابی: تمرین های کتاب درسی.

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







دو شنبه 14 اسفند 1391برچسب:, :: 15:21 :: نويسنده : منصوره ابولفتحی

object style="border: 3px solid " height="46" width="147" classid="clsid:6BF52A52-394A-11D3-B153-00C04F79FAA6">